Jumaat, 26 Februari 2010

BOLASEPAK!!!!!!!

Aku sebenarnya dah malas dah nak sertai bengkel atau seminar mengenai Bolasepak nie..dari dulu ( era 90an) sampai ke hari ini sama jer.Mentaliti " Mengepak" masih lagi wujud dikalangan pemain-pemain bolasepak sekarang..Tapi bila diamati budaya " mengepak" ni..bukan saja wujud dalam sukan bolasepak ditanah air bumi tercinta ini..tapi dalam sukan lain pun sama jer aku tengok..haruskan aku kembali mengatifkan diri hehehe....dari sudut yang berbeza pulak...nak g ke tidak ye???





























Esok sabtu bertempat Kota Bharu Trade Centre.........

Khamis, 25 Februari 2010

CARTA ROCK RETRO 25HB FEB.2010



KEDUDUKAN CARTA ROCK RETRO 25 FEB 2010.



01.ARUS CINTA-SUP

02.SATU NAMA TETAP DIHATI-EYE

03.LAYU DIHUJUNG MEKAR-RIO

04.SEKELIP MATA KAU BERUBAH-LESTARI

05.ANTARA GADIS-DINAMIK

06.KAU KATA KAU RINDU-SCOIN

07.DISANA MENANTI DISINI MENUNGGU-UKAYS

08.GUGURNYA BUNGA CINTA-LAKSAMANA

09.BALASAN JANJI PALSUMU-LEON

10.MAKIN HARI MAKIN SAYANG-STING

11.RELA-TILA

12.INTAN RUPANYA KACA-ESPIRANZA

13.BADAI ASMARA-SERA

14.CINTA KENANGAN SILAM-XPDC

15.BUTAKAN CINTA-SPRING

16.CINTA BUKAN CUMA SEMALAM-STRAW

17.KEKASIHKU DIAMBIL ORANG-LEMON T

18.TERLANJUR MENYINTAIMU-FAIR

19.BILA BUNGA DIPETIK ORANG-SEJATI

20.UNTUKMU SAYANG-FEBIANS

21.KU RELAKAN KAU PERGI-OKAY

22.TEGUH-KASAWARI

23.HIASAN-OLAN

24.ANTARA WAJAH-WAJAH SAYANG-MENARA

25.CINTA PANTAI MERDEKA-TROPIKA

26.SENDIRI-MAY

27.BELENGGU IRAMA-WINGS

28.PERTAMA DAN TERAKHIR-GET

29.UTUSAN RINDU-SPIN

30.MAYA PERCINTAAN-U TOPIA.



TERIMA KASIH KERANA MENGUNDI……..

Rabu, 24 Februari 2010

AKHIRNYA.....

Dah lama merancang akhirnya terlaksalah jugak..itulah yang paling tepat bagi apa yang aku lakukan hari ini..Bermula dari cakap-cakap kosong akhirnya menjelmalah jugak 123456789..bagi aku bukan angka yang penting tapi kegembiraan yang terpancar dari dahi yang bersinar dan juga kepala yang tak berambut ( Jangan salah faham pulak )..Perbincangan dengan Azlan ( Drebar kapel terbang Air Asia ) pada tahun lepas terlaksana,,dengan bantuan beberapa orang kawan ( rodong). Kami ( Kome ) berjaya menghimpunkan anak-anak negeri Pahang yang berada Di Kelantan..mengikut senarai yang diberikan oleh Shamsul ( Pegawai Penjara ) terdapat 13,347 orang yang dikenalpasti anak pahang yang menetap ataupun yang bekerja di kelantan disetiap jajahan.Jumlah yang lengkap dengan butir-butir pribadi.Secara Pribadinya,memang aku (koi) tabik spring kot dengan Shamsul.Kebanyakn dari mereka ini berkahwin dengan orang Kelantan dan menetap terus disini dan juga ada yang bekerja dengan Jabatan dan agensi Kerajaan. Kebanyakannya anggota Polis,Bomba,Guru.Pegawai Felda dan suri rumah.
Apa yang mengejutkan ialah perjumpaan yang diadakan di Pengkalan Chepa Jam 8.00 mlm tadi atas tajaan Azlan lebih kurang 130 orang yang hadir..Masing-masing melepaskan geram dengan membawa loghat daerah Pahang.Rupanya rancanganku di Radio iatu Loghat Pahang Setiap Hari Selasa menyemarakkan lagi semangat mereka ini.Perjumpaan yang akan datang mungkin lebih ramai lagi yang datang...AKHIRNYA TERLAKSANA JUGA...gembira..sedih pun ada..bekas makwe koi rupanya kini menjadi doktor di HUSM..huhuhuhuhuhu...bernanah semula lah weh...( iklan jer )..

Selasa, 23 Februari 2010

KUIZ TAJAAN YUSMIRA TRADING

Bermula esok Rabu Dan Khamis..Kuiz Mengenai Pasukan Kelantan yang ditaja oleh YUSMIRA Trading dari Jam 2 Petang Hingga 7 Malam..Pemenang akan berpeluang mendapatkan tiket Perlawanan Bolasepak yang melibatkan Pasukan Kelantan Di Stadium Kota Bharu...
Sesiapa yang berminat untuk menjadi Pengedar Produk YUSMIRA dialu-alukan..Terutamanya yang diluar dari Kelantan..Kat Sini Aku perturunkan Dua Buah Lagu Dikir yang disampaikan oleh Fendi Kenali mengenai Produk Yusmira ini:-
1.IKLAN YUSMIRA VERSI 1
2.IKLAN YUSMIRA VERSI 2












Jangan Lupa dehhh!!!!!

Sabtu, 20 Februari 2010

SEGMEN LOGHAT PAHANG...

Untuk rodong2 yang mintak koi up kan suara koi masa segmen pahang..Koi kongsikan keratan masa koi bercerita pasal Temerloh..
1.VO Koi 1.
2.VO koi 2
3.VO koi 3
4.VO Koi 4
5.VO koi 5
6.VO koi 6
7.VO koi 7
Semoga wokmer2 semer bergembira..hehehe

Khamis, 18 Februari 2010

CARTA ROCK RETRO 18HB FEB.2010



KEDUDUKAN CARTA ROCK RETRO 18 FEB 2010.



01.ARUS CINTA-SUP

02.SATU NAMA TETAP DIHATI-EYE

03,ANTARA GADIS-DINAMIK

04.SEKELIP MATA KAU BERUBAH-LESTARI

05.CINTA BUKAN SEMALAM-STRAW

06.DISANA MENANTI DISINI MENUNGGU-UK”S

07.UNTUKMU SAYANG-FEBIANS

08.BADAI ASMARA-SERA

09.HIASAN-OLAN

10.RELA-TILA

11.INTAN RUPANYA KACA-ESPIRANZA

12.CINTA KENANGAN SILAM-XPDC

13.BUTAKAH CINTA-SPRING

14.KEKASIHKU DIAMBIL ORANG-LEMON T

15.BILA BUNGA DIPETIK ORANG

16.SENDIRI-MAY

17.KU RELAKAN KAU PERGI-OKAY

18.TERLANJUR MENYINTAIMU-FAIR

19.ANTARA WAJAH-WAJAH SAYANG-MENARA

20.TEGUH-KASAWARI

21.MAYA PERCINTAAN-U TOPIA

22.CINTA PANTAI MERDEKA-TROPIKA

23.BELENGGU IRAMA-WING

24.PERTAMA DAN TERAKHIR-GET

25.UTUSAN RINDU-SPIN

26.KAU MUTIARA SEGALANYA-STRATEGY

27.MANISNYA RINDU-SLAM

28.DUA INSAN BERCINTA-ELLA

29.IZINKANLAH-Q FACE

30.ANDAI DAPAT KU UNDURKAN MASA-AXLS



TERIMA KASIH KERANA MENGUNDI…..

Ahad, 14 Februari 2010

LAGU PERMINTAAN

1.BOY GEORGE & CILTURE CLUB-KARMA CAMELION

Jumaat, 12 Februari 2010

LAGU PERMINTAAN

1.GINGERBREAD-KU CARI DAMAI DIHATI
2.JATT-SISA-SISA CINTA
3.AZHARUZAMAN-MALAM GELISAH
4.GOODMAN BROTHER-APA DAYA ORANG TAK SUKA

JAWAPANKU..

Ermm..seminggu sudah berlalu..Tak lama lagi rakan-rakan cina akan menyambut tahun baru..Berkotak dan berbakul jugak aku dapat limau mandarin dan kuih bakul yang yang beraga dari pendengar kaum cina..tak sangka pulak ramai..( alahai terperasan pulak dah!!!!)...Apapun terimakasih kepada mereka..Buka Folder Email..banyak juga yang tak sempat ku baca..kat Facebook ada gak yang kantoi..Friendster???..pun banyak..Kat Tagged tak buka-buka lagi..Dari banyak-banyak kiriman email..aku jawablah mana yang sempat.heh!! yang kelakarnya ada yang minta tips..tak mahu menghampakan aku berilahkan ilmu yang ada didadaku yang tak berapa nak bidang nie..Disini bersama pembaca yang lain aku perturunkan PETUA CARI PENYAKIT..
Tips ini khusus untuk mereka yang menpunyai lebih satu awek..yang tak ada awek dan takut pada aweks..dinasihatkan..tak payah bacalah..buang masa jer....Hehehehe..
1.Jangan bawa mana-mana gambar awek dalam dompet anda
2.Gunakan nama lelaki sebagai ganti nama awek-awek dalam handphone.
3.Biasakan pakai banyak minyak wangi yang bercampur-campur baunya..biar awek-awek anda keliru
4.Gunakan satu ganti nama yang sama untuk mereka semua..tujuan untuk mengelak dari anda tersasul dan terkantoi
5.Selalukan berbohong..kemudian minta maaf..kemudian bohong lagi..minta maaf lagi...bohong lagi..biar hidup mereka bercelaru...yessss!!!!...
Jika semua perkara diatas, anda lakukan..sahlah ada memang dari orang-orang yang terpilih..Sahlah ciri-ciri kebuayaan ada dalam diri anda..maka anda tergolong dalam golongan orang-orang yang menipu dan tak boleh dipercayai..maka insaflah...kepada yang bertanya soalan ini...Insaf..insaf..insaf..insaf..hari ini kita menipu..esok kita menipu..dan kita akan jadi penipu tegar..yang ketagih jika tak menipu..elakkan dari menjadi munafik...cheeeewahhh!!!!!!...inilah tipsnya...sekian...

Khamis, 11 Februari 2010

LAGU PERMINTAAN

1.SEARCH-NIGINA
2.BILLY OCEAN-CARIBBEAN QUEEN
3.PUTERI REMAJA-BAGAI OMBAK BERLARI
4.WANIE(DIKIR)-MALAM PERPISAHAN
5.WANIE(DIKIR) -ABE BUAYO
6.PITBULL-HOTEL RROM SERVICE

CARTA ROCK RETRO 11HB FEB.2010


01.ANTARA GADIS-DINAMIK

02.ARUS CINTA-SUP

03.HIASAN-OLAN

04.UNTUKMU SAYANG-FEBIANS

05.IZINKANLAH-QFACE

06.BADAI ASMARA-SERA

07.RELA-TILA

08.DUA INSAN BERCINTA-ELLA

09.SATU NAMA TETAP DIHATI-EYE

10.CINTA PANTAI MERDEKA

11.MAYA PERCINTAAN-U TOPIA

12.CINTA KENANGAN SILAM-XPDC

13.BUTAKAH CINTA-SPRING

14.SEKELIP MATA KAU BERUBAH-LESTARI

15.SENDIRI-MAY

16.INTAN RUPANYA KACA-ESPIRANZA

17.CINTA BUKAN SEMALAM-STRAW

18.KEKASIHKU DIAMBIL ORANG-LEMON T

19.BILA BUNGA DIPETIK ORANG-SEJATI

20.DISANA MENANTI DISINI MENUNGGU-UKAYS

21.ANDAI DAPAT KU UNDURKAN MASA-AXLS

22.TERLANJUR MENYINTAIMU-FAIR

23.TEGUH-KASAWARI

24.ANTARA WAJAH-WAJAH SAYANG-MENARA

25.KU RELAKAN KAU PERGI-OKAY

26.BELENGGU IRAMA-WING

27.KAU MUTIARA SEGALANYA-STRATEGY

28.UTUSAN RINDU-SPIN

29.PERTAMA DAN TERAKHIR-GET

30.MANISNYA RINDU-SLAM



TERIMA KASIH KERANA MENGUNDI


Rabu, 10 Februari 2010

LOGHAT PAHANG


Masa Koi Belajar Dulu..Rodong seroomate koi wat pengajian bahasa..dia wat kajian tentang bahasa dan Loghat Negeri Pahang..Dari Ulu Sungai Sampai ke Hujung muara terdapat 365 Loghat Negeri pahang ni..Jadi Koi kongsikanlah beberapa Perkataan:-.
Daur-Sebaya..Loghat ini Banyak digunakan di Daerah Lipis,Raub dan Jerantut..Sebutan lebih menganjur ataupun leweh.
Beringor-Memberitahu..Banyak Digunakan didaerah Temerloh,Maran Dan Pekan..Biasanya ianya lebih kepada nasihat orang-orang tua kepada budak-budak..jarang kedengaran sekarang nie.
Dedor-Suam...Digunakan didaerah Temerloh,Bera,Maran..Biasa lagi digunakan kepada sekarang ini.
Mencelabak-Jatuh dengan banyak..Biasa digunakan didaerah Chenor,Kuala Krau Temerloh..ayat menunjukkan kepada jatuhnya buah yang bertangkai..
Bocong-Bekas Air..Biasa lagi kedengaran perkataan ini.
Tungkit-Terbalikkan..Di Ulu Tembeling biasa digunakan..
Nyer Iblis Koreng-Sumpah Seranah yang biasa digunakan di mukim Pulau Tawar dan daerah Lipis.
Bokor-Tudung Periuk..Masih lagi didengari di sekitar Chenor,Maran..
Kerayan-Gusar..Banyak kedengaran di Derah Jerantut,Lipis..

Sekian,,,,

Ahad, 7 Februari 2010

BERANI BERKATA "YA".....

Kalau disuruh makan nasi lima enam pinggan tanpa lauk,apa yang anda akan kata?..Kalau disuruh makan lauk lima enam periuk tanpa nasi,apa yang anda akan jawab?..Kalau diajak mendukung biawak mati sambail berjalan kaki dari KL ke Bangkok,Apa anda akan cakap???..Ya.Jawapan bagi semuanya adalah tidak..disamping menidakkan pada jawapan,anda juga akan berkata..gila ke..Untuk menjawabnya pun dah tiada faedah bagi persoalan diatas,apatah lagi untuk melakukannya.Sebenar cukup salah kalau anda menyangka jawapan anda itu betul dan cukup betul sekiranya anda menyangkanya salah.Terlalu cepat berkata "TIDAK" bukanlah tindakan yang bijak.Kerap kali ianya merugikan,amat sering ianya menutup ruang dan peluang.
Ambil sahaja contoh kalau anda  menyambut persoalan yang dikemukakan dengan jawapan "YA".Tahukah apa yang anda akan dapat?..Ermm..macam-macam..Kekaguman orang terhadap kesediaan anda untuk makan nasi tanpa lauk tidaklah berapa penting,yang penting dengan berkata "YA" anda berpeluang makan nasi secara percuma,tidakkah itu menguntungkan?lebih jauh lagi,ia mungkin membina tabiat baru,ya siapa tahu selapas itu anda akan ketagih memakan nasi tanpa lauk,bayangkan jika ia berlaku..Jimat duit dan masa tak perlu nak fikir pasal lauk..kalau ketagih makan lauk pun untung jugak tak perlu beli beras..
Bayangkan publisiti yang anda akan dapat kalau mendukung biawak mati ke bangkok.Anda akan jadi glamour,suratkhabar siam pasti akan buat liputan,anda akan dikenali dan menjadi top..bukankah itu peluang..manalah tahu selepas tu ada yang keneng-keneng anda untuk dibuat menantu..orang kaya ker..menteri ke..hehehehe..
Lain kali kalau disuruh membuat sesuatu yang pelik-pelik,beranikan diri untuk berkata "YA" jangan teragak-agak.Jika kawan suruh belanja minum jawapankan saja "YA"..Duit memanglah akan habis..tapinya akan mengembirakan kawan anda,dia akan puji dan akan bercerita tentang kebaikan anda kepada rakan-rakan yang lain..Untung juga tu kan?...
Jika Bos bertanya..cukupkah gaji anda sekarang,maka dengan tanpa berlengah dan menjawab ala-ala usain bolt.jawapan anda "YA"..sampai bila-bila anda tidak akan diberhentikan kerja..Itu kan satu keuntungan.
Jika secara tiba-tiba ada yang bertanya " Awak sayangkan saya?".cepat-cepat jawab "YA".Jawapan anda itu akan membantu orang tersebut menjadi bertambah gila dan mungkin menyelamatkan orang lain dari turut ditanya..Bukankah mulianya anda?..hehehe..kan dah jawap "YA"..Bagus!!!..Ya tak titik..ya dibawah dua titik..hehehehe..salam semer...

Jumaat, 5 Februari 2010

SEGMEN 678. PD 6HB FEB 2010

1.Debaran-A.Kadir Jailani & The Baile Boys
2.Tuju Bahagia-Afida Es & Les Fentones
3.Kereta Lembu-Helen Velu & The Kilats
4.Hidup Sementara-Ahmad Z
5.Korina-Anita Sarawak
6.Saya Bujang-M Hassan & The Seroja
7.Tiada Benci Dihati-Baharuddin Rahman
8.Malam Gelisah-Azharulzaman
9.Dalam Kenangan-Wheel
10.Bunga Negara-Salim I & The Wisma
Dan Banyak Lagi.....Segmen Jam 2.00 - 5.00 ptg

Khamis, 4 Februari 2010

KONGSIKAN LAGU

Koi Kongsikan lagu hok yang orang pekan tanya
1.I Have A Dream-Westlife
2.Minah Gadis Dusun-Titiek Pusha

Rabu, 3 Februari 2010

CARTA ROCK RETRO 4HB FEB.2010


KEDUDUKAN CARTA ROCK RETRO 4HB FEB 2010

01.ANTARA GADIS-DINAMIK

02.HIASAN-OLAN

03.RELA-TILA

04.DUA INSAN BERCINTA-ELLA

05.IZINKANLAH-QFACE

06.UNTUKMU SAYANG-FEBIAN

07.ARUS CINTA-SUP

08.DIBADAI ASMARA-SERA

09.ANDAI DAPAT KUUNDURKAN MASA-AXLS

10.CINTA PANTAI MERDEKA-TROPIKA

11.MAYA PERCINTAAN-U TOPIA

12.CINTA KENANGAN SILAM-XPDC

13.BUTAKAH CINTA-SPRING

14.UTUSAN RINDU-SPIN

15.SENDIRI-MAY

16.INTAN RUPANYA KACA-ESPIRANZA

17.PERTAMA DAN TERAKHIR-GET

18.KEKASIHKU DIAMBIL ORANG-LEMON T

19.BILA BUNGA DIPETIK ORANG-SEJATI

20.TEGUH-KASAWARI

21.MANISNYA RINDU-SLAM

22.TERLANJUR MENYINTAIMU-FAIR

23.KAU MUTIARA SEGALANYA-STRATEGI

24.ANTARA WAJAH-WAJAH-SAYANG

25.KU RELAKAN KAU PERGI-OKAY

26.BELENGGU IRAMA-WING

27.DISANA MENANTI DISINI MENUNGGU-UKAYS

28.CINTA BUKAN SEMALAM-STRAW

29.SATU NAMA TETAP DIHATI-EYE

30.SEKELIP MATA KAU BERUBAH



TERIMA KASIH KERANA MENGUNDI…..


Selasa, 2 Februari 2010

LAGU LOGHAT PAHANG

Permintaan Dari Rodong-rodong hok luar negeri....
1.ROSLAN MADUN-TUN TEJA
2.ROSLAN MADUN-BURUNG KENEK-KENEK
3.PAHANG - AYAM DENAK DENI
4.PAHANG-BAJU KURUNG PAHANG
5.PAHANG-GONER GAMOKNYA
6.PAHANG-KOLE SEMANTAN
7.PAHANG-MAKWE KOI
8.PAHANG-MOH LAH WEH!!!
9.NGAPE BIOR SEMOK

Isnin, 1 Februari 2010

LAGU LOGHAT PAHANG

Koi Kongsikanlah ngn wokmer semer lagu2 nie...
1.ROSLAN MADUN-MENGHILIR SUNGAI PAHANG
2.ROSLAN MADUN-WAU-WAU PEPEH
3.ROSLAN MADUN-LEMAK MANIS
4.ROSLAN MADUN-TEBANG TEBU
5.CT NURHALIZA-WALINONG SARI

POLITK ATAU POLITIKING...HUA HUA HUA....

Pehh!! Baru ada masa sikit..Hati pun senang dapat makan sambal petai ngan gulai Lemak Ikan Bawal..Popalehhh wehh!!!! Sedap!!!.dapat ikan haruan salai..lagilah..jusss!! air hidung..Hehehe..Moganya dengan coretan ini maka terjawablah pertanyaan dari rakan-rakan yang mengirimkan email..Politik??.Dikongsikan beberapa petikan dari orang-orang yang hebat dan buku-buku mereka ini pernah ku baca..Politics is the art of possible the attainanble..the art of next best-Otto Von Bismark. Manakala dari Thomas Babington Macaulay-A Politician must often talk and act before he has thought and read..Since a politician never bilieves what he says,he surprised when others believe him-De Gaulle..
Jadinya itulah kesimpulan orang yang berpolitik..Aku menpunyai pandangan pribadi yang mungkin sama dengan pendapat orang yang tak ramai hehehe...maka aku nyatakan mengikut aku rasa:-
1.PARTI ertinya..Suatu Organisasi yang kita boleh jadi ahli dan orang lain bayar yuran.
2.SLOGAN ertinya..kata-kata yang selalu diungkapkan walaupun kadang-kadang kita tak faham.
3.PEMIMPIN ertinya..tempat minta duit
4.PENYOKONG ertinya Orang yang lari bila kita kalah
5.UNDI ertinya..Benda yang boleh dibeli
6.KEMPEN ertinya..Duit
7.CERAMAH ertinya..Tempat dimana kita boleh mengata orang.
8.JANJI ertinya..Benda yang kita cakap kemudian kita lupa.
9.KAWAN ertinya..Orang yang mungkin melawan
10.MUSUH ertinya..orang yang mungkin jadi kawan
11.SAGUHATI ertinya..duit atau benda yang dibahagi untuk dikenang..
12.PRINSIP ertinya..Mana ada prinsip bagi orang politik..
Inilah diantaranya apa yang dapat kusimpulkan dengan perca kain dan juga diisi dalam kelompin..Sama jer apa jua dasar perjuangan parti apapun yang pentingnya bagi mereka ini "Keluarga didahalukan..Kroni diutamakan".

KISAH AKU ANAK PENEROKA ( SIRI 5 )

AKU DAN SEPUPU SERTA MAKCIK,PAKCIK. Aku dan sepupuku dibesarkan di sebuah ceruk kampong yang jauh dengan orang ramai, kemudian apabila ...