Selasa, 1 November 2011

MENGHAMPIRI HARI AIDIL-ADHA

Sekejap betul masa berlalu,diam tak diam kita dah berasa dipenghujung tahun Masihi dan Hijrah..Kurang seminggu lagi Umat Islam Seluruh Dunia akan menyambut Hari Raya Aidil Adha ataupun hari Korban atau jua disebut Hari raya Haji, Kepada hali keluarga yang menjadi tetamu ALLAH semoga menunai Ibadah Haji Rukun Kelima dan mendapat Haji Yang Mabrur.
Terlalu banyak Pengorbanan yang kita lakukan sebenarnya dalam kitaran hidup kita,cuma kita aje kadang-kadang tak sedar.Habis tidak pun kita berkorban menghabiskan masa dengan duduk didepan TV daripada menghabiskan masa mendengar Kuliah Dari Ustaz.. Kita korbankan lidah dan tangan kita dengan berkata atau menulis perkara yang hanya mendatangkan musibah, bukan mengajak kearah kebaikan.Banyak masa kita dihabiskan untuk perkara orang lain atau benda lain selain kita bertanya khabar keluarga di kampung.
Baru-baru ini aku berkesempatan untuk Pengacara bagi Produk Kecantikkan,,perghhhh!!! ramai juga yang membeli dan menghabiskan sebahagian dari "budget" untuk cantik.Senang2 je jualan melebihi 100k.. Tak salah untuk cantik sebab semua orang mengimpikan kecantikan..tetapi biarlah kecantikkan itu seimbang.
Moralnya: Pengorbanan yang menjadikan kita terkorban....

ENAM JALAN BAHAYA DI KELANTAN.

Enam laluan dikenal pasti sebagai laluan yang kerap berlaku kemalangan  di Kelantan, perkara ini ditegaskan oleh Ketua Polis Kelantan Deputi...