"Lekaslah besar, simanja ku sayang..minumlah susu cap junjung" masih tergiang lagi irama ini walaupun telah lama berlalu, di waktu itu hanya beberapa jenama sahaja susu yang dikeluarkan dan rasanya memang berbeza, rasa lemaknya memang berlainan dengan yang sekarang.
Mudah dan senang difahami senikata dan maksud yang ingin disampaikan dalam iklan susu ini. Dulu sudah menjadi "trademark" setiap produk. Sebagai contoh..sekiranya ubat gigi pastinya colgate..mee segera pastinya manggi... dan jika fastfoood atau jajan..mesti terus menyebut chickidies..Begitulah hebatnya iklan jika ianya melekat dihati pengguna.
Sekarang tertalu sukar untuk melekatkan dalam hati pengguna mengenai produk.adakah kaedah iklan sekarang lebih model menjadikan ianya tidak begitu diingati pada produk yang mahi diiklankan, atau mungkin tiada lagi kreatif dalam mengiklankan produk.Aku yang secara tidak langsung berada dalam industri ini kekadang rasa mual bila pandangan dan pemikiran kreatif terus dikritis tanpa kajian yang lebih mendalam pada sudut "melekat" di hati.
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
BERJAYA ITU SUKAR
Impian semua pelajar mendapat anugerah tertinggi. Jadi Kenangan kerana usaha sendiri. Bukan senang untuk capai impia...
-
Sebelum bekerja atau masuk konti kebiasaan, dengar dulu lagu yang nak disiarkan dan membaca buku atau membaca apa jua tulisan yang mungkin m...
-
CARA URUSKAN KERETA KEMALANGAN TANPA MENGALAMI KERUGIAN Korang tau, ramai lagi yang belum tahu pasal cara yang betul untuk uruskan urusa...
-
Gambar Hiasan - Buah Cempedak. BUAH CEMPEDAK DI LUAR PAGAR AMBIL GALAH TOLONG JOLOKKAN SAYA BUDAK BARU BELAJAR KALAU SALAH TOLONG...
1 ulasan:
Salam.. best woo susu ni.. time kecik2 dulu siap ratah lagi..hehe
Catat Ulasan