Sabtu, 8 Mei 2010

HARI IBU

Hari-hari yang dilalui tanpa tempat dan ruang untuk aku mengadu,tiada lagi tempat bagiku untuk mengadu kisah dan cerita,tiada lagi belaian darimu.Sesungguhnya aku amat, malah terlalu menrinduimu..Aku rindu pada tawa dan ceriamu.
Aku mengiringi perjalanan terakhirmu,hati aku membuku tapi aku rela,aku pasrah kau bukan lagi untuk bersamaku.Emak!!!.bagaikan seperti semalam kita sama-sama bersiar-siar dibandar,,bercerita dan berceloteh..Dihari terkhirmu bersamaku,kita sempat lagi makan bersama..kau sempat lagi meribakan kepala anakmu ini dipangkuanmu..
Bagaikan tak percaya,tiada yang menduga,kau pergi sewaktu keheningan subuh..pergi bersama subuh diiringi terbitnya sang fajar,kau bagai titik embun yang menyegarkan dedaun rumput..Walaupun kau tidak sempat melihat anakmu berdiri diwaktu ini..namun segala pesan dan amanahmu akan tetap ku junjung..Kasihku padamu tiada ganti dan tiada hujungnya..
Al-Fatihah buat ibu,emakku,kawanku,sahabatku...Ramlah Bt Hassan....

1 ulasan:

Nizam Awang Brahim berkata...

AlFatihah juge dari koi

BERJAYA ITU SUKAR

Impian semua pelajar mendapat anugerah tertinggi. Jadi Kenangan kerana usaha sendiri. Bukan senang untuk capai impia...