Selasa, 3 Ogos 2010

AKU DAN DUNIAKU...

Minggu yang agak sibuk bagiku pada minggu terakhir bulan July..Bermula dengan Karnival remaja Hotlink Di Padang SIC Kota Bharu, diikuti dengan program yang sama di Kuala Trengganu..dan seterusnya Di Tanah Merah bersama dengan Karnival Isuzu Kelantan...
Pelbagai peristiwa yang menarik sebenarnya berlaku di bulan July..dan perkara terbesar dalam kalendar Islam ialah Nifsu Syaaban...menurut guru mengajiku...pada nifsu syaaban buku amalan kita ditukar..hehehe...kira bukak buku barulah...
Dalam Kalendar Bolasepak Dunia pula pastinya kejayaan pasukan Spain menjulang piala dunia buat julung-julung kalinya...Tahniahhhhh!!!!!!!!!!...buat penyokong setia..nak harapkan Malaysia entahlah...slogan Malaysia boleh!!!!..bilalah agaknya ye...
Sebagai seorang penyampai radio ( DJ )..aku terkejut jugak bila ada artis semasa aku mengendalikan karnival berkata suaraku sedapppp...perhhgggg...cam tak caya jer...tapi sebenarnya dia orang nak suruh aku putarkan lagu dia orang kat radio...ek..elehhhh..aku dah tahu taktik tu..tapi kalau benar suaraku sedap..terimakasihlah...sebenarnya itu adalah gifted dari pencipta..
Lain-lain perkara yang aku rasa nak tergelak sangat bila isu..FELDA BANKRAP...aku pernah bekerja dengan Felda,,satu badan yang berjaya sebenarnya dalam Malaysia..cuma kalau pengurusan tak berapa ok..aku setuju tapi kalau bankrap..melampaulah..Bilalah orang melayu kita nie nak bersatu..bila tak diterima buat tohmahan..bila kalah buat parti baru..konon nak memperjuangkan hak rakyat...cakaplah nak memperjuangkan hak sendiri brooo!!!!!...

3 ulasan:

endiem berkata...

suara aok mmg sedak weh..

Adisaufi berkata...

setuju2...

akuanakpahang berkata...

Salam ziarah juga semoge ceria dan sihat sokmo laa yeek!

ENAM JALAN BAHAYA DI KELANTAN.

Enam laluan dikenal pasti sebagai laluan yang kerap berlaku kemalangan  di Kelantan, perkara ini ditegaskan oleh Ketua Polis Kelantan Deputi...