Khamis, 25 November 2010

CUTI SEKOLAH

Cuti sekolah telahpun bermula namun ada juga dikalangan pendengarku yang menduduki peperiksaan SPM ataupun STPM..aku mengharapkan agar mereka ini dapat menjawab dengan baik dan mendapat keputusan yang baik juga,setimpal dengan usaha yang telah mereka lakukan,tiada orang yang berjaya tanpa usaha dan tidak semua usaha itu akan terus berjaya,selagi cuba dan terus mencuba kejayaan akan tetap dalam genggaman.
Cuma beberapa perkara harus diperbetulkan terutama ibubapa,kerana bagi mereka kejayaan dalam peperiksaan adalah tiket untuk berjaya mendapat kerja yang baik dan cemerlang dalam hidup.Memang betul pelajaran itu penting dan ilmu itu berguna,tetapi kejayaan dalam peperiksaan buka segalanya.
Aku gembira melihat ibubapa yang memberikan sokongan kepada anak-anak yang menduduki peperiksaan tapi jangan terlalu membebankan mereka dengan harapan yang terlalu tinggi.Mereka perlukan panduan bukan perlukan haluan,biarlah haluan itu mereka yang menentukan.
Cuti sekolah juga tidak terlepas dari majlis kenduri kahwin..Tahniah!!! kepada mereka yang baru melansungkan perkahwinan dan diharapkan perkahwinan itu adalah permulaan sebuah cinta bukan akhir kepada cinta.."SEMOGA HUBUNGAN KITA AKAN BERAKHIR KE JINJANG PELAMIN"..kata-kata dari pasangan bercinta..bagi aku ianya berlaku kesilapan.jika itu yang sering diucapkan,tidak hairanlah hubungan sebuah perkahwinan begitu rapuh....tanya sama hati dan kata-kata itu adalah doa..
SELAMAT BERCUTI DAN SELAMAT SEMUANYA....jumpa lagi.....

1 ulasan:

Jejaka Desa berkata...

Moge beroleh kejayaan buat yang menduduki peperisaan ter...

MAKAN LAJU RISIKO PENYAKIT JANTUNG,STROK,DIABETES

Rupanya cara kita makan pun boleh menjadi punca penyakit selain apa yang kita makan,baca artikel yang dipetik dari BERNAMA ini, mungkin bole...