Rabu, 20 April 2011

KITA PATUT GEMBIRA..KITA HARUS MENANGIS...

" Bila rasa gembira tepuk tangan..bila rasa gembira hentak kaki..bila rasa gembira beginilah caranya bila rasa gembira....."Emm itulah antara lagu2 yg pernah cikgu pengakap ku ajar dulu zaman sekolah...moralnya..banyak cara untuk menzahirkan rasa gembira..tapi ada setengah perkara kita patut rasa gembira dan selebihnya pulak kita harus menangis kalau:-
KITA PATUT GEMBIRA KALAU..dapat beli alat solek dengan harga yang cukup murah
KITA HARUS MENANGIS KALAU..selepas memakainya muka kita jadi limau purut,jangankan orang kambing pun takut tengok.

KITA PATUT GEMBIRA KALAU..Emak bapak sanggup tumbangkan dua tiga ekor lembu pada majlis perkahwinan kita.
KITA HARUS MENANGIS KALAU..Tiada siapa yang datang ,hanya adik beradik kita jer yang datang pada majlis tu.

KITA PATUT GEMBIRA KALAU..kita dicalunkan dalam pemilihan parti.Nampak sangat orang percayakan kita
KITA HARUS MENANGIS KALAU..Hanya dua tiga orang je yang mengundi kita.Nampak sangat orang tak suka kat kita.

KITA PATUT GEMBIRA KALAU..Anak kita masuk suratkhabar kerana kejayaanya dalam perniagaan
KITA HARUS MENANGIS KALAU..Hidup kita tetap hidup merempat,duitnya sepuluh sen pun kita tak rasa.

KITA PATUT GEMBITA KALAU..Ramai bekas anak murid kita menjadi orang-orang hebat dan berpangkat.
KITA HARUS MENANGIS KALAU..Lepas seorang,seorang daripada anak murid kita ditangkap dek kerana menjadi penjenayah kolar putih...

Sesungguh setiap gembira itu adalah permulaan pada berdukacita..tapi jangan fikirkan kisah duka kalau nak berjaya,tapi jadikan kedukaan itu sebagai permulaan untuk bergembira...semoga berjaya..

Tiada ulasan:

MAKAN LAJU RISIKO PENYAKIT JANTUNG,STROK,DIABETES

Rupanya cara kita makan pun boleh menjadi punca penyakit selain apa yang kita makan,baca artikel yang dipetik dari BERNAMA ini, mungkin bole...