Khamis, 29 Mac 2012

Kenalkan diri...

Menghadiri sesuatu seminar atau kursus biasanya di sesi permulaan adalah majlis suai kenal...walaupun kekadang itu antara sendiri memang dah kenal antara satu sama lain..Tapi kerana itu adalah proses.. dan itulah adalah ketetapan...Dalam bab mengenal diri nie..sebenarnya ramai yang tidak mengenali diri sendiri.. aku bukan untuk membicarakan soal "Tasawauf" cuma sekadar merenung proses kehidupan dan menangani proses itu..
Kenali Kawan2 di Ruangan Cyber...
Ramai yang terpedaya dengan kejujuran di alam cyber... kerana ramai yang mencari kawan hanya dialam cyber..  kenapa perkara ini berlaku... kemungkinan yang besar ialah... kerana mereka yang suka berkawan di alam cyber ini adalah mereka yang "kurang" atau dengan kata lain mereka ada kekurangan... mungkin dikelas..di kampung..atau dipersekitaran yang realiti,mereka tidak diterima pakai.Jadi untuk mengalih arah,mereka menghalakan sifat berlawanan yang ada pada diri mereka di Alam Cyber... alam yang orang lain tidak begitu mengenali mereka ini..berlakun!!!!!
Memang mudah untuk memperdayakan orang yg tidak kenal kita..tapi itu bergantung kepada tahap IQ.. ramai yang cuba memperdayakan mangsa dengan penipuan..tetapi barang diingat!!!!! Penipu sebenarnya akan mudah lupa apa yang dia tipu...lambat laun..melaun akan diketahui jua...
Sekian edisi kali ini

Tiada ulasan:

BERJAYA ITU SUKAR

Impian semua pelajar mendapat anugerah tertinggi. Jadi Kenangan kerana usaha sendiri. Bukan senang untuk capai impia...