Sabtu, 8 Januari 2011

DALAM KENANGAN

Setelah Tamat Pengajianku Di Sekolah Rendah Kebangsaan Kota Gelanggi Satu, Aku meneruskan pembelanjaran di Peringkat Sekolah Menengah di Sek Men.Ren. Pulau Tawar...Sebenarnya aku aku ditawarkan untuk belajar di Salah Sebuah Berasrama Penuh di Selatan Tanah Air..kerana kecemerlanganku dalam akademik dan sukan..hehehee walaupun aku berbadan kecil( waktu itu ) aku memang aktif sukan dan aktiviti2 lain.tapi dek kerana beberapa masalah aku terpaksalah juga meneruskan perlajaranku di Sekolah ini.Arwah Mak pernah berkata " Cahaya akan hanya dihargai apabila ianya menerangi"..aku tak faham sangat sebenarnya..aku angguk2 kan aje..
Di sekolah ini aku ditawarkan untuk tinggal di asrama..tidaklah janggal sangat bagi aku sebenarnya sebab sebelum ini aku pun pernah tinggal di asrama bila wakil zon dan daerah dalam permainan bolasepak..eemm tapi taklah lama..habis lama pun dua minggu...tentang membasuh pakaian..aku pun dah biasa..cuma yang aku merasa janggal ialah tentang layanan abang2 dan kakak2 yang duk asrama..Oleh kerana badanku ini kecil dan ala2 comel dan hensem..jadinya di asrama aku tidaklah kena ragging basuh baju atau buat kerja2 berat..cuma setakat kena pergi belikan air dan ambik makanan kat kantin asrama..itupun aku buat khianat ( Nanti aku ceritakan ye )..
Dengan Kakak2 pulak..pergghhh aku nie kira lakulah..semuanya nak jadikan adik angkat..kenyang beb!!! dengan makanan..kadang2 dia orang bagi duit lagi..hehehe..jimat duit aku..
Sebenarnya waktu aku dulu bekalan elektrik hanyalah 12 jam..12 jam lagi guna genset..eeemm..aku nie jenis baik belaka..maksudnya semua orang kat sekolah itu aku tegur..kalau jaga ( Pengawal ) pergi hidupkan engine..aku pun ikut juga..Dalam ramai2 petugas aku rapat dengan seorang pakcik yang aku panggil dia Enchu..dan semua orang panggil dia Enchu..
Kalau dia datang jumpa aku mesti dia akan bawakan sesuatu..x derlah cokelat atau kuih2 pun..cuma bagi buah2an je kalu musim buah..Biasanya dia akan bagi aku bekal yang dia bawa..hehehe..sebenarnya aku nie tolong habiskan aje...Dia selalu sangat usap2 rambutku..
Enchu ni sebenarnya ada anak lelaki yang setahun lebih tua dariku..dia selalulah ceritakan perihal anaknya..tentang kebanggaannya terhadap anaknya yang jarang membantah...eeemm baik rupanya enceli dimata ayahnya..tapi memang baikpun..walaupun aku tidak rapat dengannya anak enchu..tapi aku kenallah...sebab dia datang kesekolah naik basikal dengan rambut cacak..kolar baju ala2 elvis presley..hehehehe..Anak Enchu ( Enceli ) tidak tinggal di asrama..dia berulang..
KENANGAN BERSAMA ENCHU.....nanti aku sambung...

4 ulasan:

pakNdak berkata...

Hebat ...
Sendu membacanya. Seolah tergambar di ruang mata kenangan di SMPT bersama anak2 yang disayangi.

Teruskan tulisanmu, Amiey ...

Jejaka Desa berkata...

Baik2 pun sesekali ade nakal juge yek...

anchely berkata...

memori yang x bisa dilupakan... kenangan terindah. Teruskan menulis amiey..

zulkbo berkata...

salam..
tiada yang terindah
melainkan zaman sekolah
dulu yak..?mana aok nye?

MAKAN LAJU RISIKO PENYAKIT JANTUNG,STROK,DIABETES

Rupanya cara kita makan pun boleh menjadi punca penyakit selain apa yang kita makan,baca artikel yang dipetik dari BERNAMA ini, mungkin bole...