Khamis, 18 September 2014

TANDA OTAK KANAN LEMAH

Tiba je rasa malas, malas nak fikir, malas nak memotivasikan diri, pemikiran pula sentiasa yang negatif, tiada semangat dalam apa jua perkara.... Sebenarnya itu tanda-tanda otak kanan kita lemah dan ada masanya tidak ada fungsinya.. Tanda-tanda otak kanan kita lemah ialah secara monolog kita berbicara dan bertanya pada diri sendiri..
1.Mana idea ni, tak ada idea aku hari ini.
2.Malasnya aku nak ambil tahu.
3.Aku tak kreatif macam dia tu.
4.Elehhh..macam bagus je...padahal displin dia pun kelaut.
5.Peduli apa aku, biar lantaklah dia lah..
6.Tak ada mood lah...
7.Aku yang tolong dia dulu.
8.Macamana nak buat ni,
Begitulah antaranya yang membawa makna kita tak ada disiplin,tidak prihatin,kurang ikhlas tiada fokus tidak pernah ada inovasi
Jika ini berlaku pada kita, otak kanan kita lemah, otak kanan ini adalah lebih kepada jiwa dan sifat kita yang tentunya boleh diubah dan ditukar jika kita mahu melakukannya.


Tiada ulasan:

CATATAN SEORANG LELAKI.

Mungkin catatan ini ada unsur 18sx tetapi begitulah,lebih baik jujur dari menjadi hipokrit.Zaman sekarang semua perkara mahu dikongsikan di ...