Sabtu, 27 Jun 2015

SEBAB KITA DIGIGIT NYAMUK.

Sukalah saya kongsikan kali ini berkenaan dengan kenapa kita disukai oleh nyamuk.. Pernah duduk ramai-ramai bersama kawan.. kita je yang bertepuk tampar dengan nyamuk tapi kawan2 yang lain tak  pulak bersilat cam kita... rupa2nya nyamuk pun pandai memilih... CIRI YANG MENJADI PILIHAN NYAMUK :-
1. Adalah disebabkan kategori jenis darah.. Mereka yang berdarah jenis "O" paling digemari oleh nyamuk diikuti jenis B dan A... Jadi kalau kita jenis darah A duduk serumah dengan yang berdarah B atau O kita adalah pilihan terakhir nyamuk hehehhe..

2.Mereka yang berkulit lembut lebih disukai oleh nyamuk... beriya-riya kita nak kulit gebu..rupanya bukan sahaja menjadi pujaan manusia tapi jua nyamuk.

3.Mereka yang mudah berpeluh adalah kegemaran nyamuk.. nyamuk ni dia suka pada manusia yang suhu badan mereka agak tinggi..bukan demam ye.. sebab mereka yang sakit memang tidak disukai nyamuk.

4.Menpunyai paras kolestrol dan steroid yang tinggi dalam badan adalah kesukaan nyamuk.

5.Wanita yang mengandung lebih cenderung untuk menarik perhatian nyamuk dari wanita yang dalam "haid" heheheh.. rupanya nyamuk pun pandai memilih.

6.Mereka yang gemar meminum alkohol adalah yang menjadi pujaan sang nyamuk....

7.Seperkara yang perlu diketahui ialah mereka yang menpunyai bau kaki yang kuat..disukai oleh nyamuk... tak percaya..boleh cuba antara kawan2 yang ada cagu dikaki... sure nyamuk akan pilih dia dari kita.

Itulah antara punca kenapa nyamuk suka pada kita... Teringat pada kata2 budak kampung nak cakap bandar. NYAMAK BESAR BESAR SINI DUK KENTIK SAYA... hehhehehe...sekian

1 ulasan:

anak pantai berkata...

Baru tahu

BERJAYA ITU SUKAR

Impian semua pelajar mendapat anugerah tertinggi. Jadi Kenangan kerana usaha sendiri. Bukan senang untuk capai impia...