Isnin, 6 Mac 2017

KENAPA ANAK KUCING DIBUNUH

Pasti dikalangan kita pernah melihat KUCING MAKAN ANAKNYA, andai tidak pernah melihat pasti pernah terdengar ceritanya.Persoalannya KENAPA kucing makan anaknya sendiri?. Sewaktu zaman kanak-kanak, saya pernah dua tiga kali melihat. Apakah Punca Haiwan ini makan anaknya, setiap sesuatu kejadian itu ada RAHSIA disebalik Kucing kampung biasanya yang akan makan anaknya atas sebab-sebab tertentu. INI PUNCANYA :-
Gambar Hiasan.
1.ANAK KUCING YANG LAHIR ITU SAKIT.
Induk kucing yang melahirkan anaknya menpunyai naluri bahawa anaknya sakit,perkara pertama yang dilakukan oleh ibu kucing terhadap anaknya yang baru lahir ialah memandikan dengan cara MENJILAT keseluruhan tubuha anaknya,Dalam masa 14 hari si ibu dapat mengesan tahap kesihatan anaknya.Ibu akan membunuh anaknya supaya tidak memudaratkan kepada yang lain.

2.ANAK KUCING CACAT.
Ibu mana yang mahu melihat anaknya menderita untuk meneruskan kelangsungan hidup,jika terpaksa bersaig, seperti sedia maklum, kucing kampung memerlukan kekuatan dalam memburu biarpun hanya seekor tikus.

3.IBU KUCING TERANCAM.
Ada sesetengah ibu kucing yang baru kali pertama melahirkan anak akan mengalami kesakitan yang melampau, trauma dan tidak mahu anaknya hidup, jika manusia ianya seperti "MEROYAN".

4.GANGGUAN DARI KUCING LAIN.
Ada masanya anak kucing tersebut disentuh oleh kucing lain atau manusia, membuatkan ibu tidak dapat mengenali bau anaknya sendiri,Sudah menjadi lumrah dalam dunia haiwan, pesaing akan diBUNUH.

Dalam senarai diatas, ada satu mitos yang tidak dapat saya rungkaikan menjadi fakta, mengapa anak kucing dibunuh. ANAK TERSEBUT akan menjadi pesaing jika dewasa nanti.Sewaktu zaman kanak-kanak saya telah diberikan seekor kucing yang comel oleh jiran, bila sampai ke rumah ibu mengatakan kepada saya supaya menjaga anak kucing itu elok-elok kerana bapa kucing tersebut akan datang membunuh,Dua hari selepas itu, memang anak kucing saya telah mati dibunuh, saya tanyakan kepada ibu, kenapa?.



Tiada ulasan:

BERJAYA ITU SUKAR

Impian semua pelajar mendapat anugerah tertinggi. Jadi Kenangan kerana usaha sendiri. Bukan senang untuk capai impia...