Jumaat, 2 April 2021

AURA DAN UNTUK MENDAPATKANNYA.

Segelintir mereka yang mencebur diri dalam bidang yang memerlukan suara sebagai penarik orang untuk memdengar. Siapa- siapa boleh bercakap dan menyanyi dengan baik, tetapi tidak semua dapat menyentuh tangkai hati oang untuk mendengar.

Ramai penyanyi yang menpunyai suara yang baik dan ada lagu yang bagus, tetapi bila diperdengarkan di khalayak tidak mendapat perhatian. Mengapa?.

Begitu juga dengan penyampai radio, dj² atau jurucakap, mereka ada pakej yang menarik tetapi akhirnya hanya sekadar suam-suam kuku sahaja dalam kalangan orang ramai.

Ada yang sebalik tetapi mendapat tempat dalam kalangan masyarakat, malah suara mereka ditunggu oleh pendengar. semuanya adalah aura. Adakah aura ini anugerah atau usaha?.

Saya pernah berdiskusi hal ini dengan mereka yang pakar dan tahu bagaimana aura ini. Ianya lebih kepada anugerah dan yang lain itu akan muncul selaras dengan usaha, paling penting ialah keikhlasan dan jujur mereka dalam kerja. Antara intipati untuk menaik aura ialah adalah SEDEKAH.

Tiada ulasan:

TOK SUJI BILANG.

SUJI BILANG @SUJUD BILANG  (     -1724) Suji Bilang merupakan nama yang pertama dapat dikesan sehingga ini adalah asal pertama penduduk kamp...