Rabu, 24 Februari 2010

AKHIRNYA.....

Dah lama merancang akhirnya terlaksalah jugak..itulah yang paling tepat bagi apa yang aku lakukan hari ini..Bermula dari cakap-cakap kosong akhirnya menjelmalah jugak 123456789..bagi aku bukan angka yang penting tapi kegembiraan yang terpancar dari dahi yang bersinar dan juga kepala yang tak berambut ( Jangan salah faham pulak )..Perbincangan dengan Azlan ( Drebar kapel terbang Air Asia ) pada tahun lepas terlaksana,,dengan bantuan beberapa orang kawan ( rodong). Kami ( Kome ) berjaya menghimpunkan anak-anak negeri Pahang yang berada Di Kelantan..mengikut senarai yang diberikan oleh Shamsul ( Pegawai Penjara ) terdapat 13,347 orang yang dikenalpasti anak pahang yang menetap ataupun yang bekerja di kelantan disetiap jajahan.Jumlah yang lengkap dengan butir-butir pribadi.Secara Pribadinya,memang aku (koi) tabik spring kot dengan Shamsul.Kebanyakn dari mereka ini berkahwin dengan orang Kelantan dan menetap terus disini dan juga ada yang bekerja dengan Jabatan dan agensi Kerajaan. Kebanyakannya anggota Polis,Bomba,Guru.Pegawai Felda dan suri rumah.
Apa yang mengejutkan ialah perjumpaan yang diadakan di Pengkalan Chepa Jam 8.00 mlm tadi atas tajaan Azlan lebih kurang 130 orang yang hadir..Masing-masing melepaskan geram dengan membawa loghat daerah Pahang.Rupanya rancanganku di Radio iatu Loghat Pahang Setiap Hari Selasa menyemarakkan lagi semangat mereka ini.Perjumpaan yang akan datang mungkin lebih ramai lagi yang datang...AKHIRNYA TERLAKSANA JUGA...gembira..sedih pun ada..bekas makwe koi rupanya kini menjadi doktor di HUSM..huhuhuhuhuhu...bernanah semula lah weh...( iklan jer )..

6 ulasan:

piewahid berkata...

TAHNIAH! bks makwe? bernanoh? cubaan....!

Mazru Majid berkata...

amboi..ramei jugek org pahang yg duk di Kelantan te yek..nt aok kim salam belake lah rodong kite disane te..tak rindu dgn gulei tempoyok patin ke..hehe

Tanpa Nama berkata...

ya ke iklan je tur...hehehe

RMY-Abelitokjoro berkata...

salam weh dj amiey.. wa.. tempat perjumpaaan tu dekat rumah pak mertua koi... abah duduk kat rumah murah pengkalan chepa.... 7.6.2010. jemput la kenduri kat rumah abah di sana.. abeli tunggu...

RMY-Abelitokjoro berkata...

abeli kalau balik ke kelantan .. kat rumah murah padang tembak...

SkreMpes! berkata...

Tahniah la weh..bangga rasanya kalau boleh buat gitu juge

MAKAN LAJU RISIKO PENYAKIT JANTUNG,STROK,DIABETES

Rupanya cara kita makan pun boleh menjadi punca penyakit selain apa yang kita makan,baca artikel yang dipetik dari BERNAMA ini, mungkin bole...