Isnin, 5 Jun 2017

ANAK PAHANG,SAYANG PAHANG

Semangat anak negeri tidak pernah luntur walau dimana berada, itulah sebenarnya yang dilalui oleh semua orang.Tiada penanda aras tertentu untuk mengukur tahap "JITU" semangat sebagai anak negeri. Cara seseorang itu berbeza dan cara dari satu anak negeri ke anak negeri yang lain pun berbeza caranya.
Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat dilahirkan dan menjenguk alam dunia, ada kalangan yang extreme dengan semangat anak negeri dengan tidak memperdulikan orang lain, ada juga yag menzahir perasaan melalui tindakan dan melakukan sesuatu perkara untuk menaikkan nama negeri kelahiran.
Sebenarnya mereka yang kasih dan sayang pada negeri kelahiran tidak menjadi satu kesalahan, ianya harus dibanggkan, tetapi perlu diingat,jika kita berada luar lingkungan negeri ( berhijrah) perlulah menjaga adab dan adat yang tidak ganggu perasaan orang setempat,
Sebagai anak negeri Pahang, saya bangga dan cuba membanggakan melalui perasaan yang tidak membuatkan orang lain terkilan, segala cerita dan perihal mengenai negeri dan daerah akan dicungkil untuk menambahkan pengetahuan.Orang-orang yang hebat dijadikan sandaran dan panduan untuk menempa kejayaan.
Selagi tidak,menyakitkan hati orang negeri lain, jadi teruslah lakukan sesuatu yang mengembirakan diri sendiri dan orang yang menyukai.

Tiada ulasan:

ENAM JALAN BAHAYA DI KELANTAN.

Enam laluan dikenal pasti sebagai laluan yang kerap berlaku kemalangan  di Kelantan, perkara ini ditegaskan oleh Ketua Polis Kelantan Deputi...