Jumaat, 22 Ogos 2014

BAHANA WEBCHAT

Kisah ini diceritakan oleh seorang pendengar,pada awalnya dia hanya menghantar sms ke sistem di konti,kemudian dia datang sendiri berjumpa denganku, katanya dah tak mampu menyimpan cerita yang terbuku dihati, di sebuah warung,mulalah dia bercerita bersama deraian airmata, apabila seorang lelaki bercerita akan kisahnya bersama esakan tangis,pastinya betul2 menyentuh perasaan dan ikhlas terpancar.
Beliau berasal dari Kuala Terengganu, telah 3 tahun mendirikan rumahtangga, melayari bahtera kehidupan bersama dengan gadis pilihan hati yang berasal dari Kedah, dikurniakan 2 orang anak, putra dan putri pengikat kasih sayang.Beliau bekerja siang malam bagi menampung keperluan keluarga. Beliau tidak membenarkan isterinya bekerja, mahu isterinya menumpukan perhatian kepada anak-anak yang sedang membesar,lagipun kalau bekerja akan meningkatkan kos menghantar ke rumah pengasuh.
Oleh kerana tidak mahu isterinya bosan duduk dirumah, beliau mengesyorkan isterinya masuk dan bersembang dengan "group webchat" rakan2nya sendiri, pada awalnya tiada perubahan, lama kelamaan isterinya telah berubah, dari seorang isteri yg penuh kesantunan,menjadi garang dan meminta yang tak berpatutan..
Ramai juga rakan2 menasihatkan beliau dan bercerita perihal isterinya,tapi dia tidak mengendahkan hinggalah pada suatu hari dia balik awal kerumah tidak seperti biasa, alangkah terkejutnya apabila dirumah hanya ada dua orang anaknya sahaja, isterinya tiada dirumah, apabila dihubungi isterinya menyatakan dia pergi ke "Karaoke" bersama dengan rakan yang juga rakan baiknya.Pada malam tersebut berlaku pergaduhan, dengan penuh pertimbangan dia telah menceraikan isterinya, apa yg dikesalkan di akhir bicaranya , kawan sanggup meruntuhkan rumahtangga. Kini proses hak menjaga anak sedang dibicarakan...... 

Tiada ulasan:

BERJAYA ITU SUKAR

Impian semua pelajar mendapat anugerah tertinggi. Jadi Kenangan kerana usaha sendiri. Bukan senang untuk capai impia...