Jumaat, 15 Ogos 2014

SAYA DJ RADIO KAMPUNG

Menamatkan Tugasan Jam 2 pagi..Berakhirlah tugasan bagi minggu ini.. Dalam minggu ini ada beberapa perkara yang menjadi teladan sebagai dj disebuah stesen yang kecil..

1." Tak best lah Dj ni.. entah apa2" .. Ungkapan yang biasa kedengaran jika seseorang mendengar Radio, ditambah sewaktu mendengar fikiran sedang kusut..Diakui itu antara cakap2 yg biasa terkena pada sesorang Dj.

2." Sy Monitor waktu awk bertugas" seperkara yang sy takuti dari dulu, bukan takut menghadapi,,,tp takut pada perkataan itu, kerana apabila "dimonitor" segala bentuk penyampaian akan diteliti.

3." Minta no caller atau yg hantar sms tu tadi " Memang ini menjadi trend mereka yang "Lapar"atau merasa terlalu kesepian atau mungkin jua terdesak mahu berteman,biasanya orang begini tak mesra dengan orang2 kampungnya ataupun rakan sekerja,bukan saya maksud semua tapi kebanyakkan begitulah,apa yang saya tulis ini berpandu pada pengalaman hidup, nak berkawan?.. sekiranya betul dan jujur nak  berkawan itu tak menjadi hal, bagus!!! menambah kawan, tapi kebiasaannya akan jadi medan untuk berfitnah,Dj pulak yang jadi "Operator".. Memang ada dikalangan Dj yang buat begitu tapi itu hak masing2, tapi tidak bagi sy...Lagipun zaman sekarang berbagai kaedah dan ruang untuk mencari kenalan... Bukan zaman " Kembang Setaman"

Tiada ulasan:

BERJAYA ITU SUKAR

Impian semua pelajar mendapat anugerah tertinggi. Jadi Kenangan kerana usaha sendiri. Bukan senang untuk capai impia...