Jumaat, 8 Ogos 2014

KAJANG PAK MALAU.

Bila perkataan " Kajang Pak Malau" saya jadikan kata kunci untuk pendengar membuat panggilan ketika ke udara ada juga yang bertanya kenapa menggunakan kata kunci dan kenapa kata kunci itu digunakan :
Jawapan dia mudah je :-
1. Sy mahu memastikan yang membuat panggilan ke konti itu adalah mereka yang memang mendengar radio waktu semasa, buka mengatakan semua tapi ada segelintir "caller" ini sudah menjadi kesukaan mereka membuat panggilan kesemua stesen radio padahal mereka tak dengar pun.
2.Saya mahu mengajak pendengar berfkir secara simbolik akan perkataan " Kajang" itu.. bukan sahaja berkenaan dengan perahu atau helaian kertas tapi lebih kepada pergolakkan yang berlaku sekarang yang bermula dari "Kajang". Tidak perlu berpolitik atau mempolitikan atau masuk ahli politik untuk menjadi seorang yang berfikir tentang politik.
Bukanlah saya ni orang yang bijak atau ramai pengikut, tapi sekurang2nya dapat saya membuat hanya seorang berfikir sudah mencukupi.

Tiada ulasan:

CATATAN SEORANG LELAKI.

Mungkin catatan ini ada unsur 18sx tetapi begitulah,lebih baik jujur dari menjadi hipokrit.Zaman sekarang semua perkara mahu dikongsikan di ...