Khamis, 7 Ogos 2014

G.I.G.O

Idea yag datang itu adalah anugerah, sebagai pekerja kadang2 kita diminta menyuarakan pendapat dan idea untuk kebaikan bersama, ada syarikat yang besar2  menggalakkan pekerjanya menyertai atau menganggotai kumpulan peningkatan prestasi..atau biasa disebut sebat sebagai QCC..
Pengalaman saya bekerja dulu, disebuah syarikat antara yang terunggul di Dunia telah mengajar bagaimana untuk berfikir secara rasional dan berkesan, berbagai kaedah diajar dan dalam keterpaksaan waktu itu saya belajar... dan akhirnya saya mengerti dan menyedari kepentingan, Apa jua kempen atau yang dilakukan oleh kakitangan kerajaan di era ini telah saya lalui..
Saya bertuah dulu kerana menpunyai seorang boss yang berfikir untuk 10 dan 20 tahun kedepan tapi masih lagi mengekalkan konsep " Back to Basic"
GIGO.. Garbage In Garbage Out... memang sering berlaku kalau kita menghantar "proposal" kepada mereka yang di "atas".. kerana siapalah kita untuk mereka mendengar pendapat. Bila panggil (Upah) konsulatan luar, benda yang kita cadang itu jugalah yang bulat2 diikut, jadi jika berlaku GIGO kepada rakan2 terutama mereka yang minat berkarya jangan mudah putus asa.

Tiada ulasan:

BERJAYA ITU SUKAR

Impian semua pelajar mendapat anugerah tertinggi. Jadi Kenangan kerana usaha sendiri. Bukan senang untuk capai impia...