Sabtu, 23 Januari 2010

INI JAWABNYA PART II

Aduhai!!!..nak dibuang kang nangis pulak,,kalau dah nangis payah nak pujuk..Banyak lagi aku aku terima email yang bertanya itu,ini,begitu,begini..Lepas ni rasanya nak buka kaunter pertanyaanlah pulak..
Antara soalan-soalan yang ditanyakan ini pun setelah kutapis dengan penapis tebu cap rambutan
Soalan:.Abg Amiey,kat tempat saya banyak betullah pendatang asing,nak tackle awek pun payah dia orang suka sangat pada mat bangla..Abang Amiey ada petua tak?
Jawapanku: Khusus untuk mereka yang terancam dengan kehadiran mat bagla nie,ini cara-cara bagaimana nak menackle awek2 tempatan,Mesti belajar menyimpan bulu dada,kalau ada seurat pun kira bulu dada jugakkan?..Mesti rajin-rajin dengar lagu hindustan,mensti pandai mengurat secara berpuak-puak dan yang palaing penting mesti pandai sebut " BARU" "LAMA" "BERAPA MAHU" "PENUH KA ?".
Soalan: Saya selalu dengar ucapan-ucapan dari pendengar,ada sesetengah mereka nie,bercinta-cinta dalam ruang udara, adakah mereka ini kurang siuman ?..
Jawapanku: HEHEHEHE kurang Siuman?,,HEHEHEHEHEHE
Soalan : Selalu je saya dengar waktu abang bertugas, abang amiey selalu saja mengutuk kaum perempuan, kenapa abang amiey ni benci sangat kaum perempuan ?..
Jawapan : Ikut suka hati sayalah nak benci siapa-siapapun!!!! hehehehe
Soalan: Abang Amiey..kenapa orang lelaki ni suka sangat tengok perempuan dahi licin?..
Jawapanku: Sebab dahi orang lelaki jendol tak licin.
Soalan: Kenapalah bila saya nak buat sesuatu,ayah ngan mak selalu cakap,fikir masa depan,semer benda dia cakap gitu,kekadang rimaslah..Kenapa ek, mereka cakap begitu abang amiey?..
Jawapanku: sebabnya kita berjalan kedepan bukan mengundur,Kalu mengundur mesti parents adik akan suruh adik fikir masa belakang..Kan? kan? kan adik kan?...
Soalan : Tauke tempat saya bekerja ni, asyik hendak untung je..kalau rugi memang saya kena marah,Kenapa orang berniaga ni asyik fikir untung jer tak mahu rugi langsung?..
Jawapanku: Sebab dia berniaga,bukan nak bagi saja.
Sekian dululah yang sempat kujawaba email-email dari rakan-rakan pendengar,harap puashati dengan jawapan.Untuk tidak susah hati kita jangan cari susah..

Tiada ulasan:

MAKAN LAJU RISIKO PENYAKIT JANTUNG,STROK,DIABETES

Rupanya cara kita makan pun boleh menjadi punca penyakit selain apa yang kita makan,baca artikel yang dipetik dari BERNAMA ini, mungkin bole...