Selasa, 19 Januari 2010

INI JAWABNYA...

Emmm..Semak-semak email yang diterima, selain ada yang memberi cadangan dan yang memberikan buah fikiran tanpa putik..minta lagu disiarkan ada jugalah yang bertanya soalan-soalan maut..eeeeeeee..seram jugak bila fikir soalan maut nie..boleh dikatakan semua orang tau apa soalan maut itu..tapi tak semua orang boleh jawabnya..erti kata lain soalan bocor...haaaaaa!!!!!! itu soalan maut dalam kubur..ni soalan yang aku terima dari pendengar melalui email..antaranya ialah:-
1.Abg amiey..Bagaimanakah caranya untuk nak memujuk lelaki yang gemar merajuk dan suka merayu yang bukan-bukan pada kita?...agaknya dia fikir kaum wanita ini mudah makan pujuk agaknya.
2.Bilakah agaknya Abang Amiey nak kawin..kalau dah kawin siapalah agaknya perempuan yang bertuah itu ye?...
3.Abang amiey tak minat ke nak wat koleksi gambar-gambar pendengar wanita yang minat  kat abang amiey masa bertugas..macam saya nie..
4.Apa pendapat abang amiey tentang mereka yang suka bercinta melalui sms tanpa kenal?...

Sebenarnya banyak lagi yang bertanya tapi inilah ajelah yang sempat aku check out pada waktu yang terluang..Setelah difikir masak-masak walau hakikatnya aku nie tak berapa pandai nak masak.Inilah jawapan yang sebaiknya..
1.Kau pujuk ngan penampar jer..tak pun ngan kasut tumit tinggi yang beli hutang dari katalog shop
2.Perempuan bertuah ker?..yang aku tahu bertuah tu pada ayam jer..sebab ada pepatah kata "tuah ayam nampak dikaki"..satu lagi tuah untuk hang je..depa tak ada tuah..
3.Minat jugak nak kumpul-kumpul wat unggun api.
4.Tak payah bagi pendapatlah..mereka bukan nak dengar dan nampak pun, pandangan mereka kabur sebab cinta itu buta..tengoklah orang bercinta,jalan berpimpin-pimpin itu maknanya mereka tak nampak..hehehe tak nampak dosa yang dicatit...
Itulah saja jawapan dari pertanyaan rakan pendengar melalui email..Salam Semer..

Tiada ulasan:

BERJAYA ITU SUKAR

Impian semua pelajar mendapat anugerah tertinggi. Jadi Kenangan kerana usaha sendiri. Bukan senang untuk capai impia...