Ahad, 17 Januari 2010

LAGI KES MENYAMAR...





Aduhai..terkejut beruk,monyet,musang biawak..tikus kena kejar kucing pun ada..balik kerja lepak kat kedai yang selalu aku minum,tetiba datang dua anggota Polis minta aku selesaikan satu kes...wah!!! terer jgk nie aku ek..Leh masuk geng CSI..Sampai jer aku kebalai,aku tengok ada seorang perempuan..cantik..peeewwwitttt..( dalam hatilah)..Aku pun perkenalkan diri..ehh jangan salah fahamlah...bukan kat perempuan tu tapi pada anggota polis kat balai..Selepas anggota polis tersebut tanya perempuan yang tadi " Awak kenal ke dia ni..???".. "errr..tak kenal encik..siapa encik" perempuan tersebut tanya balik dengan nada yang lemah tapi dalam ketakutan (aku agaklah).." Ehhh..mana boleh awak tak kenal,,kan dalam aduan awak cakap,dia yang......."( aduhai nak terpitam aku dengar ayat tersebut)." Bukan dia encik, yang saya jumpa tadi lain...dia nie hensem jgk encik..yang tadi tak" jawab perempuan ( Hehehe bangga jugak aku..rasa nak panjat syiling)....
Itulah antara dialog-dialog yang melibatkan seorang wanita dan anggota polis..Sebenarnya perempaun itu telah ditipu oleh seorang lelaki yang menyamar sebagai DJ AMIEY dan dia nyaris2..nasib sempat lari...
Yang menghairankan aku disini..Kenapalah perempuan tu banggang sangat..mudah sangat percaya..padahal masa dia berjumpa dengan lelaki tersebut waktu aku bertugas..Huhuhuhu..nasiblah dah selesai....Sebab itulah aku letakkan gambar aku..supaya tidak ada lagi yang kena tipu..Wassalam....

Tiada ulasan:

ENAM JALAN BAHAYA DI KELANTAN.

Enam laluan dikenal pasti sebagai laluan yang kerap berlaku kemalangan  di Kelantan, perkara ini ditegaskan oleh Ketua Polis Kelantan Deputi...