Ahad, 21 Ogos 2016

KERANA MATA

Sekadar Hiasan.
Banyak perumpamaan yang melibatkan mata, mata merupakan pancaindera yang lima yang harus dijaga, Orang yang tidak menjaga matanya,hatinya tidak ada harga.
Teringat saya lirik sebuah lagu lama dendangan R.Azmi yang antara lainya :-
Dari kerana mata... yang mempunyai kuasa... Oh... aku tergoda... aku tergoda terkecewa... Dari kerana mata... yang mempunyai kuasa...
Oh... aku tergoda... aku tergoda terkecewa... Dari kerana mata... Dari mata terbitnya asmara... Senyuman mu ramah menikam jiwa... Renungan mesra menjelma sgera Aku tertawan memendam rasa... Oh... aku tergoda... aku tergoda terkecewa... Dari kerana mata... yang mempunyai kuasa... Oh... aku tergoda... aku tergoda terkecewa... Dari kerana mata... Setiap waktu ku cinta sayang Sinar wajahmu selalu terbayang Aku memuja rayu saorang... lepaskan aku dari impian Oh... aku tergoda... aku tergoda terkecewa Dari kerana mata... yang mempunyai kuasa... Oh... aku tergoda... aku tergoda terkecewa Dari kerana mata...
Semuanya itu berkaitan dengan mata, walaupun kita memandang benda atau perkara yang sama,tetapi rumusan tetap berbeza. Satu lagi lagu berkaitan dengan mata pernah dinyanyikan oleh Noor Kumalasari :-
Mata Memandang
Mata Memikat
Matalah puncanya
Mata Menjeling
Mata Menggoda
Matalah Asalnya
Dari Mata Ia Datang
Barulah Ke hati
Oh! Mata Memandangku
Membuatkan Ku tersipu
Mata Mengoncangkan Hatiku.

Sememangnya betul, MATA itu PUNCA hati.

My IG: amieytee


Tiada ulasan:

BERJAYA ITU SUKAR

Impian semua pelajar mendapat anugerah tertinggi. Jadi Kenangan kerana usaha sendiri. Bukan senang untuk capai impia...