Ahad, 29 April 2012

BERPISAH JUA..

Aku cuba mencoretkan sesuatu dari ruang legar pejabatku untuk hari ini, kerana hari ini hari terakhir aku bertugas di Pejabat ini.. Kami diarahkan untuk berpindah ke Pejabat Operasi yang baru Kuala Trengganu.Bagi aku merupakan perkara biasa dan lumrah dalam kehidupan walaupun ada juga rakan2ku yang agak emosi dengan perkara ini, maklumlah mereka tidak pernah merantau dan bekerja di luar.
Sepanjang aku berada disini, banyak peristiwa-peristiwa menarik yang dialami.. dan semuanya itu membuatkan semakin mengerti erti kehidupan.
Seperkara yang tidak akan kulupakan sebagai seorang penyampai radio ialah "Dihalau dan ditegah" ketika mahu mengambil hidangan.. padahal aku adalah salah seorang tetamu pada waktu tersebut... mungkin jua, manusia bila diberikan kuasa mudah lupa diri dan asal usul... emmm tak apalah..jadikan sahaja kenangan..
Mahu tak mahu aku terpaksa belajar bahasa Thai dan paling tidak membetulkan sebutan, apabila aku dikehendaki menemuramah Gabenor Empat Wilayah Nara di Konti Utama dan juga majlis makanan Thai di Pejabat Konsul...eeemmm walaupun tidak faham sangat..aku mendapat pujian dari mereka dan dijemput hadir ke Studio  mereka di Narathiwat..Radio NARA
Final Piala FA melibat pasukan Kelantan, aku telah diberikan amanat untuk membuat ulasan secara langsung... aku lakukan dengan caraku sendiri dan ianya mendapat sambutan yang menggalakkan sedangkan aku hanya duduk dalam konti dan menyaksikan pertandingan tersebut melalui kaca televesyen..hinggakan rakan setugasku tertipu.....hahahaha....
Sewaktu diadakan majlis2 bersama dengan pendengar adalah saat manis, mereka bukan sahaja datang beramai-ramai tapi membawa hadiah... memang banyaklah yang aku perolehi.... aku menganggap mereka ini sebahagian dari ahli keluarga... kemesraan dan gurau senda memang mengeratkan lagi di kalangan kami..
Tersentuh jua hati apabila jururawat dari Hospital memberitahu ada pesakit yang kritikal ingin sangat bersua.. tak sangka sampai tahap itu...Al-Fatihah untuk Pakcik Rosman Dan Adik Nur Azura...
Itu adalah rentetan peristiwa, dan banyak lagi sebenarnya yang berlaku...semuannya ku abadikan sebagai kenangan.................
Terimakasih jua dan rasa terharu bila ada yang cuba mempotretkan wajahku.......








Terimakasih dan terharu sangat...

Tiada ulasan:

BERJAYA ITU SUKAR

Impian semua pelajar mendapat anugerah tertinggi. Jadi Kenangan kerana usaha sendiri. Bukan senang untuk capai impia...