Selasa, 3 April 2012

PETUA UNTUK YANG MUDA DAN YANG TUA

Alahai... Payah lak mata ni nak tido... puas dah mengira kambing di dalam gambar..aku cuba mengira bulu kambing yang terdapat didalam gambar pulak... tak mengantuk juga... ambil buku.. buka je sebuah novel.. laaa!!! dah tahu ceritanya.. biasalah novel ni :Standard Mendet" je story nyer ( Kebanyakkanlah )... Tetiba aku nampak satu buku yang dah berhabuk... huisss !!! bersawang pulak tu... Buku Petua.. jadi aku pun kongsikanlah apa yang dibaca nie dengan anda yang menjengah ke Blog aku nie..

1. Bagi yang masalah rambut tidak mahu tumbuh dibahagian parut dikepala ( bukan dilutut ye).. petuanya. Ambil sebiji buah keras,bakar hingga kehitaman dan berminyak,kemudian sapukan pada bahagian yg bermasalah,amalkan disetiap malam.

2. Untuk menghilangkan kesan bengkak ( tapi bukan hati yang bengkak ye) ambil beberapa helai daun kapal terbang dan tumbukkan,campurkan dengan sedikit kapur dan perahan limau nipis,bancuh pekat dan sapukan pada bahagian yang bengkak,biarkan hingga kering.

3.Ini sesuai untuk wanita yang mahukan menghilangkan bulu betis.. yelah..kalau perempuan banyak sangat bulu betis.. nanti naik kutu pulak kan.. cuba cara tradisional ni tidak menjadi kesalahan,dan bukannya susah pun.Ambil sedikit daun lada dan kapur sireh,tumbukkan sehingga lumat, lumurkan bahan campuran itu tadi pada betis biarkan hingga kering kemudian basuhlah... berkesan..mudah dan menjimatkan..

Itulah antara yang dapat aku kongsikan...selamat mencuba..

Tiada ulasan:

MAKAN LAJU RISIKO PENYAKIT JANTUNG,STROK,DIABETES

Rupanya cara kita makan pun boleh menjadi punca penyakit selain apa yang kita makan,baca artikel yang dipetik dari BERNAMA ini, mungkin bole...